Vacante

#zboruri anulate #calatorie avion #vacanta

Urmeaza sa pleci cu avionul in vacanta? Ce trebuie sa stii si sa faci in cazul in care ti se anuleaza zborul

Tot mai multe companii anuleaza zborurile in ultimul moment. Haosul din aeroporturi este de neimaginat. Cei care se vor urma sa calatoreasca cu avionul trebuie sa se pregateasca din timp si sa-si cunoasca drepturile.

 

”Trebuie luate mereu precautii. Eu, spre exemplu, am mereu bani si la intoarcere, in cazul in care e anulata cursa. Poate trebuie sa ma cazez, poate trebuie sa imi iau un bilet nou, poate trebuie sa mai stau doua zile pe acolo. Banii acestia, evident, ii voi cere de la compania aeriana daca zborul e anulat. Dar nu astept de la compania aeriana sa imi acorde ce trebuie, pentru ca ma pot trezi pur si simplu abandonat acolo. Sunt oameni care au dormit pe jos prin aeroport.”, explica Ramona Colea, CEO al unei compani specializate in drepturile pasagerilor de avion, pentru dcnews.ro.

Alege zboruri directe sau cu escala

De asemenea, specialistul ne sfatuieste sa alegem zboruri cu escala sau zboruri directe, pentru a nu intampina probleme de pierdere a unui zbor de legatura sau de anulare a acestuia.

 "Sa nu mai faca pasagerii combinatii de doua calatorii pentru a ajunge la destinatie. Sa isi ia mai degraba zbor cu escala, ca sa fie responsabilitatea companiei sa ii duca la destinatie. Sunt provideri de servicii aeriene care ii lasa pe pasageri sa schimbe aeroportul, efectiv isi emit doua bilete. Daca vrei Bucuresti - Seviila, nu gasesti zboruri directe, atunci sistemul va face o combinatie de doua zboruri low-cost, fiind chiar necesara schimbarea aeroportului. Daca apare o intarziere minima, nu mai prinzi al doilea avion. Nimeni nu mai are responsabilitate aici. Prima companie are responsabilitatea sa te aduca cu mai putin de trei ore intarziere, iar a doua companie zboara la timp. Asa ca pasagerul ramane abandonat si pe propriul risc. Trebuie sa invatam sa lucram cu instrumentele astea. E mai important sa ajungem la destinatie, decat sa scoatem sub orice forma mai ieftin. Mai scump devine mai ieftin asa. Pentru ca daca vom calcula cat cheltuie pasagerii ca sa acopere toate inconvenientele care apar din cauza unei intarzieri sau a necunoasterii informatiilor cum trebuie folosite, sunt mii de euro de fiecare, bani care nu ar fi dati pe un bilet direct, dar ceva mai scump decat la low-cost", a mai precizat CEO-ul.  

Ce trebuie sa faci in cazul anularii zborului. Documentul de care ai nevoie

Pentru ca tot mai multe companii anuleaza zborurile in ultimul moment, calatorii trebuie sa fie mereu pregatiti si sa-si cunoasca drepturile. De asemenea, este important ca acestia sa stie ca au nevoie de un document special in cazul in care zborul este anulat.

"Cand exista refuz de imbarcare, este fie pentru ca s-au vandut mai multe bilete, fie pentru ca nu s-au vandut suficiente bilete. Dar daca pasagerul e acolo si compania nu il imbarca, sa zicem pentru ca s-au vandut 110 bilete, dar avionul s-a stricat si va opera compania cu un avion mai mic, cei care nu incap tot trebuie dusi la destinatie. Si trebuie dusi cu orice companie aeriana.  

Nu exista ca daca zborul luat era low-cost iar peste doua ore opereaza la aceeasi destinatie o companie standard, pasagerul nu va urca in avion pentru ca e o companie standard.  

La overbooking, foarte important este ca pasagerul sa primeasca formular de refuz de imbarcare. Compania aeriana nu va spune niciodata ca e vorba de overbooking. Asa se cheama formularul pe care pasagerul trebuie sa il solicite. Nu pleaca de acolo nici cu promisiunea ca va fi cautat de cei de la compania aeriana. Sub nicio forma nu trebuie sa plece fara formular. Stiu ca e dificil, pentru ca de multe ori pasagerii nu stiu la cine sa se raporteze. Se ajunge la tot felul de situatii in care pasagerul ne cere sa luam imaginile de pe camerele din aeroport ca sa dovedim ca a vorbit cu cineva. Dar asta nu se poate face!  

De aia noi insistam pe ideea ca multe lucruri se pot face la fata locului. Pasagerii trebuie sa fie calmi, dar fermi. Formularul acela contine si numele angajatilor care le completeaza. Rareori se intampla, totusi, ca pasagerii sa vina sa depuna plangeri fara aceste formulare", a completat Ramona Colea, pentru sursa citata. 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din vacante-calatorii

Cauta-ti perechea